Sodomka Tomáš - obchodní zástupce

Náš obchodní zástupce pro jižní Moravu a Vysočinu nám odpověděl na pár otázek.

Zeptali jsme se za Vás:

Co Vás na Vaší práci nejvíce baví?

Odlišnost každého pracovního dne a setkávání s lidmi.

Co nejzábavnějšího se Vám při práci stalo?

Někteří si mě pletou s mým taťkou, který má stejný region, a říkají mi Alešku.

S jakou největší pracovní výzvou jste se musel potýkat?

„Poprat“ se s velmi zkušenými lidmi z oboru a zapůsobit na ně.

Co považujete za svůj největší pracovní úspěch?

Vytvoření úspěšného regionu ve velmi silném konkurenčním prostředí na jižní Moravě.

Dokáže Vás na práci OZ ještě něco zaskočit/překvapit?

Někdy se to sejde, že mě překvapí skoro každý hovor či schůzka. Ať už mile či nemile.

Jaký je Váš nejoblíbenější produkt ze sortimentu Austrotherm a proč?

XPS, jelikož kolem sebe často slýchávám, že když lidé vidí růžové XPS, spojují si jej s kvalitou. A také mám hodně skladů s tímto materiálem.

Jaký je Váš oblíbený způsob, jak zůstat v kontaktu s klienty a budovat dlouhodobé vztahy?

Pravidelné návštěvy, různé akce na pobočkách, třeba grilování atd.

Jaká je nejlepší rada, kterou jste kdy dostal od kolegy nebo mentora v Austrotherm CZ?

Kdo nic neudělá nic nepokazí.

Co podle Vás musí mít/umět správný obchodní zástupce?

Měl by být empatický a lidský.

Co byste poradil novým kolegům, kt. nastoupí na pozici OZ?

Být svůj, nechat si poradit a odkoukat nějaké fígle od zkušenějších.

Máte nějaké své pracovní rituály?

Musím mít vždy čisté auto.

Co rád děláte ve svém volném čase?

Relaxuji s rodinou a rád cestuji.

Jak se vzděláváte a udržujete si přehled o trhu?

Neustálým kontaktem se svými zákazníky, katalogy konkurentů a na Google.

Krátký dotazník

  • Osobní schůzka nebo telefonát?    Osobní schůzka 
  • Formální nebo neformální oblečení?    Běžně neformální, při příležitosti formální 
  • Detailní plánování nebo improvizace?    Detailní plánování, poté improvizace
  • Ranní ptáče nebo noční sova?    Ranní ptáče 
  • Získávání nových zákazníků nebo péče o ty stávající?    80 % péče o stávající, 20 % získávání nových 
  • CRM systém nebo „notýsek“?    Diář