Geofoamové bloky poprvé použila Norská správa dálnic (NPRA) v roce 1972 u nájezdového násypu mostu Flom na dálnici 159 u Osla, pro zabránění celkovému sesedání. Po úspěšných aplikacích technologie GEOFOAM v Norsku založili zástupci japonského průmyslu organizaci EDO (Expanded Polysytrol Construction Method Development Organization), která se začala systematicky věnovat metodologii použití geobloků z materiálu EPS pro stavební práce.
Po zavedení geofoamových bloků jako geotechnologie v Norsku bylo použití geofoamových bloků v dálničních projektech realizováno také v Německu, Francii, Anglii, Nizozemsku, Řecku, Finsku, Srbsku anebo ve Spojených státech. První aplikace geofoamu v USA byla dokončena v roce 1989 na dálnici 160 v Coloradu a GEOFOAM hrál významnou roli i v projektu rozšíření a rekonstrukce dálnice l-15. V rámci studie financované z programu The National Cooperative Highway Research Program (NCHRP) byla vypracována norma pro navrhování dálničních násypů z geofoamových bloků.
Technologie GEOFOAM byla zavedena také mj. v Číně, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu. V současné době výstavba geofoamových násypů nabrala na intenzitě zejména v Turecku a Rumunsku.
První použití výrobku GEOFOAM ve významných projektech v Turecku se setkalo s pozitivním ohlasem stavebních odborníků a použití polystyrenových bloků namísto konvenčních řešení potvrdilo technické výhody, stejně jako výhody související s kvalitou díla, zkrácením doby uvedení do provozu, a tedy i nákladů na výstavbu s použitím bloků GEOFOAM.
První aplikace s použitím polystyrenových bloků GEOFOAM v Turecku byly podrobeny kontrole ze strany EPSDER (EPS Sanayi Derneği – Sdružení EPS průmyslu v Turecku) a Austrotherm Turecko. Projekt ocenilo asi 50 účastníků, složených z úředníků tureckého ministerstva dopravy, akademiků a stavebních inženýrů.
Sledování chování násypu probíhalo nejen během výstavby, ale i při provozním zatížení. Speciální monitorovací systém zaznamenal nižší sedání, než je přípustná hranice pružné deformace (1 %) geofoamového násypu. Na základě měření byla stanovena hodnota dlouhodobého sedání (sedání po výstavbě plus dlouhodobá plíživá deformace), které bude pod přípustnou hranicí (2 %).
První stavbou v Rumunsku, kde byl v roce 2023 použit Austrotherm EPS GEOFOAM®, se stala silniční rampa křižující obecní plynovod. Dodaný objem materiálu činil 915 m³ a realizace trvala 4 dny. Násyp měl délku 50 metrů a šířku 12 metrů, přičemž jeho maximální výška dosahovala 5 metrů.